Motoros tanterv és vizsgakövetelmény további változása

Kedves Kollégák!

A SZAKOE az elmúlt hónapokban folyamatosan figyelemmel kísérte a motoros képzéssel és vizsgáztatással kapcsolatos szabályok változtatási folyamatát és a tőletek hozzánk eljuttatott számos véleményt és visszajelzést is visszacsatoltuk a jogalkotó irányába. Ezt tettük még a változások kihirdetését, illetve azok március 1-i hatálybalépését követően is, immár az első gyakorlati tapasztalatokat is tekintetbe véve. Örömmel jelezzük, hogy a jogalkotó ezeket is figyelembe véve kész arra, hogy néhány további változtatással tegye az új szabályokat még inkább biztonságosan és eredményesen alkalmazhatóvá.

Információink szerint a következő napokban megjelenő tantervi és vizsgakövetelmények az alábbi pontokon tartalmaznak majd módosításokat:

  • A szakoktató és a tanuló öltözékével kapcsolatban pontosításra kerül, hogy megfelelő védelmet nyújtó, erős anyagú zárt cipő viselése az elvárt.
  • A „menet közben leteszi a lábát” hiba az eddigi megfogalmazásban bármelyik vizsgakörhöz kapcsolódóan sikertelen vizsgát okozott. A jövőben immár a teljes járműkezelési vizsga technikai feladatai végrehajtására vonatkozóan a „kétszer leteszi a lábát menet közben (kivéve a kötelező megállásoknál)” lesz azonnali bukási ok.
  • A pályán elhelyezett bóják méretei tekintetében általában a bóják közepe az irányadó, azonban a körmodulokban lévő bóják közötti távolságokat úgy kell majd értelmezni, hogy a kör átmérője a bójatalp belső élétől mérve legyen 7 méter.
  • A pálya teljes hossza a március 1-én hatályba lépett 80,5 méterről 84 méterre változik.

A járvány miatti kényszerű oktatási és vizsgáztatási szünetben így alkalmatok lehet az új – és immár várhatóan véglegesnek tekinthető – oktatási és vizsgáztatási szabályokra felkészülni. Jó egészséget és aztán mielőbb jó munkát is kívánunk!

Üdvözlettel

Huszti László

SZAKOE elnök