Tisztelt Szakoktató Kollégák!
Megosztok Veletek pár gondolatot, melyek az új 24/2005 korm.rendelet megjelenése óta „röppentek fel” a tanpályákon.
Érdekes, vagy jellemző sokan rögtön „kerülni” akarják az új előírásokat. Ezzel együtt elindult egy nagyon veszélyes „megoldáskeresés”, aminek a veszélyeire szeretném felhívni a figyelmeteket.
Sokan megkérdőjelezik az 580 Km teljesíthetőségét, és ezért a kilométeróra pörgetésében („hütyizésben”) látják a megoldást. Az órapörgetés több szempontból „veszélyes”, gondoljatok csak a műszaki vizsgára, ahol lefényképezik az óraállást ezen kívül a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény a következőket írja elő:
348. § Aki jogtalan haszonszerzés végett a közúti gépjármű kilométer-számláló műszere által jelzett értéket a műszerre gyakorolt behatással vagy a mérési folyamat befolyásolásával meghamisítja, illetve a műszer működését megakadályozza, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Kérlek benneteket, hogy a saját érdeketekben ezt a megoldást kerüljétek.
Megkaptátok a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), és a Nemzeti közlekedési Hatóság (NKH) együttműködéséről szóló cikket. Most először van arra esélyünk, hogy közösen kialakítsuk a saját árainkat.
Érdekes, hogy ezen intézkedések kapcsán a szakmai tudásukat aprópénzre váltó kollégáink nem azon gondolkoznak, hogy emeljék az óradíjakat, ezzel együtt emelkedne a szakoktatóknak kifizethető költségtérítés összege is. Hanem még alacsonyabb árak elfogadásán gondolkoznak a „biztos” munka reményében. A magasabb óradíjon dolgozó kollégák is várják az árak emelkedését, mert ők is szeretnének emelni a jelenlegi áraikon.
Elgondolkodtató, hogy az olcsó iskolák iskolavezetői nem nézik jó szemmel ezeket a törekvéseket, szerintetek miért?
Rajtunk múlnak a dolgaink.
Üdvözlettel:
Huszti László
2013.09.25.